loading...
اتحاد عاشقان خدا،اتحاد برجسته های گرز
Web Master بازدید : 57 پنجشنبه 30 خرداد 1392 نظرات (1)

 

آموزش نبرد در گرز

پس از ورود به نبرد، شما 1 خانه در صفحه ی نبرد خواهید داشت. در نبردهای کلاسیک برای شروع جنگ در صورتی که نبرد آغاز نشده، باید تا زمانی که 3 فرمانده در نبرد حاضر می شوند صبر کنید و در نبردهای قلعه باید 6 فرمانده ،(3فرمانده در هر تیم) در صفحه حاضر شوند.

 


خانه ی شما با رنگ خاص، دارای ابزارهای فرماندهی شماست    :

 

آمادگی برای حمله 

از بین ابزارهای فرماندهی، پرکاربردترین آن ها دکمه حمله است که با 2 شمشیر نمایش داده شده است. در صورتی که روی خانه ای از خانه های خود که بیش از 1 سرباز دارد کلیک کنید و پس از ظاهر شدن ابزار فرماندهی روی دکمه حمله کلیک نمایید، پنل حمله باز می شود:


 


حال، می توانید تعداد سربازان مورد نیاز برای حمله را انتخاب کنید. یعنی تعیین کنید با چند سرباز از سربازان حاضر در خانه ی مورد نظر می خواهید حمله را انجام دهید. پس از تعیین تعداد، تایید را زده و سربازان خود را آماده ی نبرد کنید:


 

حال تنها لازم است که یکی از خانه های غیر خودی در همسایگی خانه آماده ی حمله را انتخاب کنید تا توسط سربازانتان مورد هجوم قرار گیرد.

برای این که حمله ای موثر تر داشته باشید حتما توجه کنید که سربازانتان را در سربازخانهآماده کرده باشید و از صندوقخانهبرایشان زره مناسب تهیه کرده باشید.

توجه کنید که حمله ها انرژی سربازانتان را نیز کم می کنند.

 

افزودن سرباز به خانه 

ابزار مهم فرماندهی بعدی، علامت + ایست که باعث افزودن سرباز به خانه می شود. در نبرد گرز شما یک صف سرباز آماده ورود به نبرد دارید. این صف در اصل میزان حداکثر سرباز ممکنی که می توانید در لحظه به نبرد بفرستید را برای شما به نمایش می گذارد. توجه کنید که سربازان آماده نبرد، عملا سربازان شما نیستند و در سربازخانه شما وجود ندارند بلکه بیان کننده تعداد سربازانی هستند که می توانید علاوه بر سربازان حاضر در نبرد، به جنگ اعزام کنید:


 

سرباز نبرد، سربازانی هستند که هم اکنون در خانه های تخت تصرف شما، حضور دارند. این سربازان در سربازخانه شما حضور داشته و اکنون در نبرد حاضر شده اند و سربازان درگیر نبرد محسوب می شوند.

سربازان بی کار نیز آن دسته از سربازانی هستند که در سربازخانه شما حضور دارند و هنوز به نبرد اعزام نشده اند.

با زدن دکمه + روی خانه ی خودی، می توانید سربازان بی کار خود در سربازخانه را به نبرد در آن خانه اعزام کنید. توجه کنید که نمی توانید بیش از میزان صف آماده ورود به نبردتان، سرباز به نبرد اعزام کنید.

روی دکمه + روی خانه خودی کلیک کنید و پنل افزودن سرباز را مشاهده کنید:


 

این پنل به نوعی هوشمند عمل می کند و کار محاسبات را نیز برای شما انجام می دهد. شما نمی توانید بیش از حد صف سرباز آماده ورود به نبرد سرباز به خانه اضافه کنید، این پنل هم حداکثر میزان خود را بر این اساس تنظیم می کند.

هم چنین شما نمی توانید بیش از مقدار سرباز بی کاری که در سربازخانه دارید، سرباز به نبرد ارسال کنید. در صورتی که تعداد سربازان بی کار شما از میزان صف آماده ورود به نبرد شما کمتر باشد و شما بخواهید بدون نیاز به مراجعه به سربازخانه و تولید سرباز، درجا سربازان را تولید کرده و به نبرد بفرستید، کافی است تعداد مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی تیک "کمبود سرباز با تولید جبران شود" کلیک کنید.


 

پس از تایید، در صورت تولید سرباز، هزینه ساخت از شما کم می شود و سربازان به خانه اضافه می شوند.

 

جابه جایی سربازان 

از موارد دیگر نیاز هر فرمانده، جا به جا کردن سربازان است. هر فرمانده می تواند با کلیک کردن روی علامت جا به جایی (دو فلش کنار هم) در ابزار فرماندهی، پنل جا به جایی را مشاهده کند.


 

پس از تعیین تعداد سربازانی که تمایل به حرکت دارند، تایید را بزنید.


 

سربازان آماده ی جا به جایی هستند. تنها کافی است روی یک خانه ی خودی در همسایگی خانه کلیک کنید تا سربازان جا به جا شوند.

 

جادو زدن و استفاده از دارایی ها 

هر فرمانده می تواند از طریق پنل صندوقخانهجادوها و زره های مورد نیاز در نبرد را تهیه کند. زره ها مادام العمر هستند و روی بدن سربازان می نشینند ولی جادوها در نبردها مصرف می شوند. جادوها قدرت حمله ای یا دفاعی خانه های فرمانده را ارتقا می دهند. برای جادو زدن باید ابتدا جادوی مورد نظر را از صندوقخانه تهیه کنید و سپس روی دکمه جادو از ابزار فرماندهی خانه کلیک کنید:

 پنل جادوها باز می شود و می توانید جادوی مورد نظر خود را روی خانه بزنید. در این تصویر جادوی خسوف ابتدایی انتخاب شده که جادویی دفاعی است. پس از انتخاب و تایید نهایی، دفاع سربازان موجود در آن خانه به میزان گفته شده در جادو اضافه می شود. در هر خانه می توان 5 جادو زد.

برخی جادوها در آن واحد مصرف می شوند. مثل جادوهای انرژی و صف سرباز که روی خانه ها نمی نشینند و بلافاصله پس از انتخاب و تایید، روی صف و انرژی تاثیر می گذارند.

 

مقاومت

هر فرمانده در هر نبرد بر اساس نوع نبرد، از امتیاز مقاومت برخوردار است. در شرایطی که مایلید به تقویت قوا بپردازید و یا سربازان را به جبهه های مختلف در نبرد منتقل کنید، گزینه ی حالت مقاومت را فعال کنید ( ). در این حالت هیچ فرمانده دیگری نمی تواند به شما حمله کند و شما نیز نمی توانید به فرماندهی حمله کنید.

توجه کنید که کمتر از 1 ساعت در نقشه های معمول می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

در صفحه ی نبرد می توان با زدن دکمه ctrl + spaceو ctrl + shift + spaceمقاومت را فعال یا غیر فعال کرد.

 

عقب نشینی

برای اطلاع از نحوه ی عقب نشینی () به صفحه ی هر نبرد مراجعه کنید. برخی از نبردها این قابلیت را ندارند.

 

خلاصه حرکات نبرد

حرکات نبرد، حرکاتی هستند که با انتخاب خانه‌ی خودی ظاهر می‌شوند   .

  • افزودن سرباز: ( ) حرکتی است که با آن سربازان در صف، در خانه مورد نظر اضافه می‌شوند.

زدن همزمان CTRL + SHIFT + 4کلید میانبر افزودن سرباز می‌باشد.

 

  • حمله: ( ) حرکتی است که با آن سربازان موجود در خانه‌ی انتخاب شده‌ی خودی به خانه مورد نظر دشمن یا خانه های خالی حمله می‌کنند.

زدن همزمان CTRL + SHIFT + 3کلید میانبر حمله می‌باشد.

 

  • جابجایی: ( ) حرکتی است که با آن سربازان موجود در خانه‌ی خودی به خانه‌ی کناری خودی منتقل می‌شود.

زدن همزمان CTRL + SHIFT + 2کلید میانبر جابجایی می‌باشد.

 

  • صندوقخانه: ( ) حرکتی است که با آن جادو های دفاعی یا حمله ای در خانه مورد نظر زده می‌شوند، همچنین اضافه شدن جادوی انرژی و انگیزه و اضافه شدن سرباز از این مکان قابل انجام می‌باشد.

زدن همزمان CTRL + SHIFT + 1کلید میانبر صندوقخانه می‌باشد.


کلیدهای ESC و Enter نیز برای تایید و یا لغو پنل های باز شده حرکات

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    ایا از اتحاد راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 25
  • بازدید کلی : 842